BCONN ICT tijdens de coronacrisis

Posted on Posted in BCONN Vacatures

HR consultant Mirjam Goeseije stelt vanuit huis 3 vragen aan Rolf Warntjes over BCONN ICT tijdens de coronacrisis.

Rolf Warntjes, jij bent managing partner bij BCONN ICT, kan jij ons iets meer vertellen hoe het BCONN ICT is vergaan tot nu toe tijdens deze Covid-19 periode?

Naar omstandigheden gaat het goed bij BCONN ICT. Alle professionals zijn momenteel grotendeels vanuit huis aan het werk voor onze klanten. Wij zijn gespecialiseerd op het gebied van IT-infrastructuur en dat is momenteel dermate van belang, dat de externe inzet gelukkig door blijft gaan. Voorlopig althans, want ook wij maken natuurlijk onderdeel uit van een keten. Als er bij onze klanten crisis is en bezuinigd moet worden, kan dat voor ons ook nadelig zijn. We hopen dat de schade uiteindelijk ook voor hen te overzien blijft en stellen ons solidair op.

Vanuit het management hadden wij al snel besloten om fysieke bijeenkomsten te annuleren. Ook het management besloot direct niet meer op kantoor bij elkaar te komen. Afstand bewaren is en blijft nog cruciaal. Door de inrichting van ons bedrijf konden wij vrij snel en makkelijk overschakelen naar bijeenkomsten op afstand, online meetings en events. Ons team woont door heel Nederland, dus hadden wij deze technologie al paraat en vergde het verder weinig aanpassing. Doordat bijna al onze klanten hun kantoren hebben gesloten en besloten dat iedereen thuis moest werken, was dat feit als IT-bedrijf makkelijk op te pakken en loopt het werk eigenlijk vrij eenvoudig door.

Om een stuk binding te creëren en te blijven behouden met het team organiseren wij virtuele borrels, een online pub quiz of virtuele kennissessies via Microsoft Teams. Ondanks dat merken we dat ons team de praatjes bij de koffieautomaat toch wel erg missen. Het elkaar fysiek zien of bij elkaar naar binnen lopen is een gemis tijdens deze periode. Even snel iets met elkaar afstemmen moet nu gebeuren via een online call en dus eerst worden ingepland. Dat maakt de voortgang van het werk soms wel wat moeizamer.

Waardoor komt het dat bij BCONN ICT het werk doorloopt en de professionals aan de slag blijven?

Doordat de dienstverlening van BCONN ICT zich bevindt binnen een vitaal stuk van de IT-markt, loopt het werk goed door. We zijn eigenlijk een soort “loodgieters binnen de IT” en juist een goede IT-basis is voor veel bedrijven nu nog belangrijker geworden tijdens deze coronacrisis. Vanwege het vele thuiswerken moet er bij bedrijven een degelijke IT-infrastructuur aanwezig zijn om zo hun medewerkers goed te voorzien van alle tools om het werk goed thuis te kunnen uitvoeren.
Gelukkig is de algehele Nederlandse IT-infrastructuur uitstekend en beschikken een hoop huishoudens over stabiele en snelle internetverbindingen ten aanzien van veel andere landen. Dat maakt ook dat veel Nederlanders snel konden overstappen naar een degelijke thuiswerksituatie.

Daarnaast ligt het ook aan ons team. Het zijn goed opgeleide specialisten met kennis en praktische ervaring op het gebied van Cloud en Modern Datacenter, Digital Workspace en Networking en Security. Precies de vakgebieden waar ook nu vraag naar is, omdat bedrijven hun zaken snel en goed voor het thuiswerken op orde moeten hebben.

Volgen de BCONN-professionals ook nu nog opleidingen tijdens deze crisis?

Ook tijdens de coronacrisis gaan de opleidingen en trainingen van onze professionals gewoon door. Vendoren en opleidingscentra hebben op deze intelligente lockdown periode ingespeeld en stellen hun opleidingen en examens nu ook online beschikbaar. Dus kunnen onze professionals gewoon hun persoonlijke ontwikkelingsplan blijven volgen en certificeringen behalen om zo op de hoogte te blijven van de allerlaatste technologiekennis. Je blijven ontwikkelen is belangrijk binnen de IT ook tijdens deze crisis.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel interesse hebben in meer informatie over BCONN ICT, neem dan contact op met Mirjam Goeseije via 06-42137046 of mirjam.goeseije@bconn.nl .