IDTV over BCONN ICT: ‘Zij geven een gezicht aan onze IT’

 

 

IDTV de producent van onder andere succesvolle titels als “Wie is de Mol” en “De Verraders” wordt sinds begin 2022 ontzorgd door BCONN ICT. Zaken als servers, IT-infrastructuur, IT-beveiliging en dataopslag zijn op orde gebracht en in beheer genomen door deze dienstverlener. De inzet van BCONN betekent voor IDTV niet alleen voorspelbare kosten en grip op de IT, maar ook medewerkers die enthousiaster met technologie omgaan. IDTV’ers Michel Nillesen en Claudia Renting waren aangenaam verrast, vertellen ze.

 

IDTV heeft ongeveer zestig medewerkers in dienst en veel freelancers die kortstondig aan projecten meewerken. Het Amsterdamse bedrijf bedenkt tv-formats en produceert tv-programma’s voor uiteenlopende opdrachtgevers. De onderneming had veel problemen met zijn IT-omgeving en het lukte de eerdere dienstverlener niet om deze op te lossen. Wifi werkte niet goed, de kantoorautomatisering kon beter, archivering van videobestanden was onvoldoende geregeld en onboarding van personeel kostte veel tijd.

 

Begin 2022 kwam IDTV in contact met BCONN. Hoewel het bedrijf weinig ervaring had in de wereld van TV-producties, raakten ze de gevoelige snaar bij IDTV-ceo Michel Nillesen en Head of Office Management Claudia Renting. “In tegenstelling tot andere aanbieders hadden zij zich echt in ons verdiept”, vertelt Nillesen. “Ze hadden een eerlijk en transparant verhaal. De passie en toewijding van hun team wekte meteen vertrouwen. De mensen gaven voor ons echt de doorslag.”

 

BCONN Services

Wat ook in de smaak viel, was het managed service-model dat BCONN aanbiedt. Tegen kortlopende vaste afspraken neemt de dienstverlener daarbij zelfs de eerstelijns-support en het beheer uit handen. “We hebben daar bewust voor gekozen”, aldus de ceo. “Dat model past heel goed bij ons bedrijf. Het is geen contract dat als molensteen om onze nek hangt en ook geen uurtje-factuurtje. Zij doen hun best en samen evalueren wij jaarlijks de samenwerking.”

 

Het project ging van start met een plan van aanpak, vertelt Renting. “We bespraken hoe alles in zijn werk zou gaan, de cloudmigratie en de digitalisering van onze processen. Alle punten kwamen op tafel: waar lopen we tegenaan en hoe kunnen we dit beter doen?” Het duurde een maand of negen voordat de belangrijkste onderdelen uit het plan op orde waren.

 

Door hun zichtbaarheid bij IDTV worden de BCONN-experts regelmatig aangesproken. Nillesen: “Je kunt ze alles vragen. Als ze iets niet direct weten, zoeken ze net zolang tot het goed is. Soms schuift een van hen aan bij onze gesprekken met leveranciers. Het is fijn dat iemand met kennis dan namens ons spreekt en meedenkt over oplossingen. Dat kan stevige discussies opleveren. Als het nodig is, doen ze ook een stapje terug.”

 

Veel bereikt

Het resultaat mag er zijn, vinden ze. “In de afgelopen tijd is veel bereikt”, zegt de ceo. “We zijn geruisloos overgestapt naar een nieuwe 365-omgeving. Er bestond onder de medewerkers weerstand tegen de verandering en tegen het gebruik van Sharepoint. Maar de heren van BCONN konden alles goed uitleggen en organiseerden zelfs trainingen. Niet langer ervaren mensen telkens dezelfde problemen. Ze hebben veel minder vragen en gaan enthousiaster met technologie om.”

 

Het oorspronkelijke goede gevoel over de mensen van BCONN is eigenlijk nooit weggegaan, vertelt Renting: “Ik ben echt blij dat we de IT bij hen hebben neergelegd. Het zijn sympathieke mensen die met ons meedenken over verdere stappen, zoals innovatie, verduurzaming en beveiliging. Technologie blijft zich ontwikkelen, maar had bij ons te lang stilgestaan.” Daar sluit Nillesen zich bij aan. “We zijn aangenaam verrast door het gezicht dat deze heren aan de IT geven”, zegt hij. “Je merkt hun betrokkenheid en interesse in ons bedrijf. Ze informeren en communiceren heel goed. Communicatie is zo belangrijk. Dan weet je precies waar je aan toe bent.”

 

Datamanagement en AI

Nu de basis op orde is, kijken de partners naar de toekomst. Datamanagement is als eerste aan de beurt. Het videoarchief en de dataopslag worden aangepakt in verband met privacyregels en hoge opslagkosten. Daarbij spelen gegevensbeveiliging en security awareness een belangrijke rol. Het bedrijf gaat bovendien aan de slag met kunstmatige intelligentie en er zijn wensen voor verdere automatisering van processen bij onboarding en de financiële administratie. Ook duurzaamheid is een actueel thema, evenals expansie in het buitenland.

 

Er is in de toekomst dus voldoende werk aan de IT-winkel bij IDTV. Een toekomst waarin het contentbedrijf nauw blijft samenwerken met BCONN, is de verwachting. “We zitten er beide op dezelfde manier in”, besluit Nillesen. “We zoeken een partnership op basis van een langdurige vertrouwensrelatie en die hebben we gevonden.”

thumbs-up

Vraagstelling

Toekomstbestendige IT, van wifi en kantoorautomatisering tot cloudopslagdienst en databeveiliging

thumbs-up

Oplossing

BCONN Services, premium Managed IT door experts op locatie

thumbs-up

Resultaat

Geruisloze overgang naar nieuwe IT-omgeving waarmee iedereen tevreden is

×

Heb je een vraag?

Klik hieronder om ‘m snel te stellen aan ons via WhatsApp!

×